E-mail is het belangrijkste instrument om je relaties gericht te benaderen.

Social media en Whatsapp zijn enorm gegroeid, maar uit onderzoek (in 2013) is gebleken dat e-mail veruit belangrijker is voor de Nederlander. Volgens CGSelecties controleert zelfs 48 procent elke ochtend eerst zijn e-mail. Whatsapp staat op afstand tweede met 25 procent, terwijl Facebook met 18 procent op de derde plaats staat.

Dit betekent dat e-mailmarketing onmisbaar is voor een onderneming. E-mailmarketing wordt gebruikt voor:

  • e-mails of nieuwsbrieven ter verbetering van de relatie en loyaliteit met bestaande of oude klanten.
  • e-mails of actiemailings voor werving van nieuwe klanten of voor nieuwe aankopen door bestaande klanten.
  • reclame in e-mails van andere bedrijven naar hun klanten.

Bij goede e-mailmarketing komen veel meer factoren om de hoek kijken, zoals:

  • integratie, analyseren en rubriceren van klantgegevens, sales en trends voor opbouw van de databases
  • targeten op basis van kennis van klanten en klantgroepen.
  • de juiste toon spreken in mailings en deze vooraf testen op relevante testgroepen.
  • een duidelijke call-to-action aanbieden aan de lezers.
  • personalisatie van de e-mails, waardoor ze 30% meer worden geopend en de click-through rates (aantal klikken op links) zelfs met 50% toenemen.
  • bewaken van de huisstijl.
  • uitgebreide statistieken en mogelijkheid tot vervolgmailingen op basis van respons.

promosite-email-marketing

PromoSite.nl is specialist op het gebied van e-mailmarketing. Zo kunnen wij ondersteunen op diverse terreinen.

  1.  Adviseren bij de keuze van een geschikt e-mail platform op basis van het aantal relaties en aantal mailingen per maand. Hierbij berekenen wij alleen de adviesuren.
  2.  Adviseren bij het opzetten van de clientbase en deze eventueel ook opbouwen en implementeren bij het e-mailplatform.
  3. Ontwerpen van een template voor gepersonaliseerde nieuwsbrieven, eventueel in enkele varianten. Zodat u zelf de content kunt vullen in de toekomst.
  4. Schrijven van campagnes en acties, zowel tekstueel als visueel. Met eventueel een speciale landingspagina op de website.
  5. Dit is zelfs uit te breiden tot een concreet E-mailmarketingplan voor de onderneming. Met benoemen en inschakeling van diverse kanalen.
  6. Tenslotte kunnen wij ook het gehele E-mailmarketing traject voor u uit handen nemen. Dit kan ook worden geïntegreerd in een totaal-aanpak waarbij ook de website en social media worden ingezet.